Seketika itu pasukan bomba diketuai Komandan Operasi Mohd Apandi Mahmood kemudian bergegas ke lokasi kejadian,
Kuala Lumpur (ANTARA) - Dua pekerja konstruksi warga negara Indonesia (WNI) meninggal tertimpa dinding beton di lokasi pembangunan saluran air di Seksyen U16, Denai Alam, Shah Alam, Selasa petang.

Asisten Direktur Operasi Kantor Pemadam Kebakaran dan Penyelamat Malaysia (JBPM) Selangor, Hafisham Mohd Noor sebagaimana dilansir Berita Harian mengatakan pihaknya menerima panggilan kejadian itu kira-kira jam 16.00 petang.

Baca juga: Malaysia usir 117 WNI pekerja ilegal di Sabah

“Seketika itu pasukan bomba diketuai Komandan Operasi Mohd Apandi Mahmood kemudian bergegas ke lokasi kejadian,” katanya.

Dia menambahkan begitu tiba seorang dari korban sudah dikeluarkan oleh warga sehingga pihaknya mengeluarkan seorang korban lagi dengan memecahkan dinding beton tersebut.

“Seorang korban patah tangan manakala seorang lagi cidera di kepala. Kedua korban bagaimanapun dipastikan meninggal dunia oleh pihak Kementerian Kesehatan,” ujarnya.

Baca juga: Kapal Brunai hilang di perairan Malaysia, ada empat kru WNI

Ketika kejadian kedua korban dikenali sebagai Sahrullah dan Mattalha, masing-masing berusia 42 tahun, sedang melakukan kerja pembangunan saluran air sebelum runtuh dan mengenai mereka.

“Mayat kedua korban diserahkan kepada pihak polisi untuk tindakan lebih lanjut,” tambahnya.

Baca juga: Pemerintah akan kawal kasus WNI diperkosa pejabat Malaysia

Pewarta: Agus Setiawan
Editor: Hendra Agusta
Copyright © ANTARA 2019